poniedziałek, 15 grudnia 2014

100 lat mody - recenzja książki

W ubiegłym roku na Mikołajki dostałam piękny prezent, którym jestem szczerze zachwycona. To książka, której sama pewnie nigdy bym sobie nie kupiła (raczej nie kupuję książek albumów ze względu na cenę). Można by rzec, że była jeszcze ciepła jak trafiła do mojego mikołajkowego buta, ponieważ w Londynie została wydana w 2012 r., a u nas w 2013 r. 


"100 lat mody"  Cally Blackman

"100 lat mody" - okładka.


Książka opisuje historię mody od 1901 r. do dnia dzisiejszego - ostatnie zdjęcie prezentuje Sarah Jessicę Parker w filmie "Seks w wielkim mieście" i Lady Gagę na czerwonym dywanie. Książka urzekła mnie w całości. Bardzo się jej bałam czytać, z powodu moich wcześniejszych doświadczeń: kiedyś sama sobie kupiłam książkę o historii mody - duża, ciężka cegła, też dość droga, z ilustracjami itd., i niestety nie mogłam przez nią przebrnąć (a jestem historykiem z wykształcenia) i w końcu odsprzedałam ją koleżance. 

Cally Blackamn opisuje 100 lat mody bardzo przystępnie, język jest przyjazny, wręcz wciągający - udało mi się ją łyknąć dość szybko (ma 400 stron, gdzie oczywiście większość to fotografie, ale na każdą fotografię bardzo długo się gapiłam, więc ten czas również należy policzyć ;P ). 

To co najbardziej mi się w niej podoba to fakt, że autorka nie tylko pisze o modzie z salonów, ale także o modzie ulicy dawnych lat. Prezentuje fantastyczne fotografie - zarówno znane szerokiej grupie odbiorców, ale też i takie, jakich nie znajdziemy w żadnych Internetach. Pokazuje przeobrażanie się mody w sposób zrozumiały, pokazuje wpływ historii politycznej na zmiany w ubiorach, zwraca uwagę na przeróżna zjawiska w modzie - występuje ona jako mądry przewodnik po 100 latach mody.

Polecam :)

"100 lat mody" - spis treści.

"100 lat mody"- rok 1910.

"100 lat mody" - robotnice z fabryki w Dundee, Wielka Brytania.

"100 lat mody" - Coco Chanel i Marlin Monroe.

"100 lat mody"- moda czasów wojny.

"100 lat mody" - New Look Diora.

"100 lat mody" - Audrey, boska Audrey.

"100 lat mody" - miniaturowy woskowy manekin
z pełną garderobą uznaną za niezbędną
dla ówczesnej eleganckiej kobiety (1954).

"100 lat mody" - moda miłośników muzyki hip-hop.

"100 lat mody" - dziwactwa w modzie.

"100 lat mody" - księżna Diana i księżna Kate.

Carrie Bradshow i Lady Gaga.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz