wtorek, 30 grudnia 2014

Wywiad z Wittchenami i Rafałem Bauerem w "Pasje i marzenia liderów XXI wieku"

Ta pozycja to nie jest książka, w której znajdziecie pigułkę wiedzy o branży odzieżowej, o technikach układania wykrojów na materiale, czy o stylach w modzie. Niemniej jednak postanowiłam ją Wam przybliżyć bo:
  • mówi o polskich liderach, o osobach, które w naszych warunkach odniosły sukces,
  • znajdują się w niej wywiady z dwiema osobami z województwa pomorskiego (z Henrykiem Krawczykiem, rektorem Politechniki Gdańskiej oraz z twórcami firmy Oceanic - Dorotą i Wojciechem Soszyńskimi), które jest bliskie mojemu sercu ;P ,
  • znajdują się w niej wywiady z twórcą marki Wittchen, oraz z Rafałem Bauerem, tym od Vistuli, Wólczanki, Próchnika i Rege Age (o nim więcej w moim wcześniejszym poście tutaj),
  • jest naprawdę bardzo ciekawą pozycją o sukcesach, porażkach, biznesie i harcie ducha.
Okładka książki.

Książka Izabeli i Mariusza Blimel jest wyjątkową pozycją na rynku, gdzie zazwyczaj można znaleźć książki "o sukcesie" w formie amerykańskich poradników w rodzaju "uwierz w  sukces, a on sam zapuka do Twoich drzwi". W mojej opinii takie pozycje nijak mają się do polskich warunków i do życia w ogóle. 

Państwo Blimel proponują 19 wywiadów z ludźmi, którzy odnieśli sukces w świecie nauki lub biznesu - to żywe przykłady z naszego podwórka. Bohaterowie w wywiadach  mówią o swojej codzienności, przybliżają swoją filozofię prowadzenia biznesu, mówią o trudach, rozterkach, radościach i o projektach mniej lub bardziej udanych. Dla mnie stanowi to bardzo dużą wartość, jest ciekawsze od teorii wyjętych z książek nt. biznesu czy ekonomii i szczególnie warte polecenia dla tych, którzy na poważnie myślą o swoim biznesie. Myślę, że dla osób łaknących szybkiego i łatwego sukcesu ta książka będzie rozczarowaniem - jej głównym przesłaniem jest to, że droga do szczytu usłana jest potem i ciężką pracą. 

Generalnie wywiady czyta się bardzo dobrze, czasem zdarzy się jakiś przynudnawy, ale to raczej rzadkość - na 19 wywiadów słabszych jest może ze 3. 

Dla osób interesujących się branżą odzieżową wywiady z Moniką i Jędrzejem Wittchen oraz Rafałem Bauerem na pewno będą dużą przyjemnością, wzbogacającą o doświadczenia tych, którzy na modzie zarabiają niemałe pieniądze i znaczą coś na rynku międzynarodowym.

WYWIAD Z WITTCHENAMI











WYWIAD Z RAFAŁEM BAUEREM







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz