niedziela, 7 grudnia 2014

Kocyki dla maluchów

Moda na przeróżne kocyki dla maluchów nie słabnie. Uległam jej również ja. Uszyłam po jednym kocyku dla moich pociech.

Kocyki dla dzieci.

Dwa różne światy.

Pierwszy kocyk to koc czarno-biały, z jednej strony uszyty jako szachownica, a z drugiej przybiera on kształt białego prostokąta w czarnej ramie. Kocyk zrobiony jest z polaru. Pomiędzy jego dwie wierzchnie warstwy wszyłam białą bawełnę, ponieważ "przebijały" one przez siebie, co brzydko wyglądało. Poza tym dzięki, temu prostemu zabiegowi, koc jest sztywniejszy i z powodzeniem może służyć jako mata do zabawy. Brzegi koca zrobione są w taki sposób, że strona z "ramką" została wywinięta na szachownicę i przyszyta (razem dawało to ok 8 warstw polaru i moja Janome 525S dała temu radę!). 

Nieprzypadkowo jako maty do zabawy dla dwumiesięcznego malucha używamy koca w tak "niedziecięcych" kolorach. Otóż jak się okazuje kontrastowe, a najbardziej, właśnie czarno-białe akcesoria zapewniają dziecku skuteczny rozwój intelektualny poprzez pobudzanie wzroku, dzięki czemu silnie wspomagają jego rozwój psychofizyczny :)


Szachownica.

Tutaj widać dwie strony kocyka-maty jednocześnie.

"Ramka".


Drugi koc zrobiłam z czerwonej bawełny w białe kwiatki oraz z weluru minky. Minky to nie tylko bardzo popularne polary ale i, jak widać, welury. Ten, którego użyłam jest niesamowicie milutki w dotyku. Ada bardzo go polubiła :)


Obie strony kocyka.

Jak milutko :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz