czwartek, 20 listopada 2014

Komplet: czapka i komin na drutach


Gotowy komplet.
Komplet składający się z czapki i niewielkiego komina zrobiłam z włóczki Bene Nati Shetlend w kolorze jeans, której skład to 60% wełny i 40% akrylu. Robótkę przerabiałam podwójną nitką na drutach nr 5 (pojedyncza nitka przewidziana jest na druty nr 4, choć wg mnie powinno się użyć maksymalnie 3), zużyłam dwa motki, każdy zakupiony po 19 zł w sklepie stacjonarnym (w internecie widziałam po 15,60 zł, a nawet 14 zł). 

Włóczka Bene Nati Shetland, kolor jeans.

Czapkę zrobiłam wg wzoru z Dropsa (link tutaj) z tą różnicą, że dodałam jej 5 cm na długość. Komin zrobiłam inaczej, ponieważ ten ze schematu, choć bardzo ładny to uznałam, że dla mnie niepraktyczny. Mój zrobiłam następująco: nabrałam 38 oczek (co dało 22 cm) i 12 rzędów przerobiłam wzorem francuskim. Potem przerabiałam całość wzorem A1 z Dropsowego opisu przez 50 cm i zakończyłam robótkę 12 rzędami wzoru francuskiego. Całość zszyłam tworząc tubę przekładaną przez głowę, a na koniec doszyłam 5 guzików, które po prostu miałam w swoich zbiorach.

In progress.


Schemat A1, żródło:www.garnstudio.com

Komplet jest bardzo ciepły i rzeczywiście nie gryzie. Podoba Wam się?

Z przymrużeniem oka ;)

2 komentarze:

  1. super komplecik:)bardzo ładny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! I muszę dodać, że świetnie nosi się go całą zimę :)

      Usuń