wtorek, 25 listopada 2014

Moja maszyna do szycia - Janome 525S

Moje umiejętności krawieckie nie są zbyt zaawansowane, jednak szlifując je miałam przyjemność (większą lub mniejszą) szyć na kilku maszynach do szycia: starym zabytkowym Singerze, Łuczniku z lat 80. i niemiecką maszyną do szycia Privileg (też z lat 80.). A od dwóch lat szyję na Janome 525S.

Maszyna w walizce.

Maszyna, walizka i rozrusznik.

Mój mąż chcąc docenić mój wysiłek, jaki poczyniłam będąc w ciąży i rodząc nasze pierwsze dziecko, postanowił sprawić mi prezent. Chciał mi kupić złotą biżuterię. Kłóciliśmy się o to chyba ze dwa tygodnie - ja że nie chcę (przecież i tak nie nosiłabym tego, na co mi to, szkoda pieniędzy, daj mi już spokój), on że kupi i już. Grzegorz stwierdził, że jeśli nie biżuterię, to może coś innego....może....maszynę do szycia? 

W całej okazałości.

Nieśmiało wysuwa szufladkę.

Dwa razy nie musiał powtarzać. Pojechaliśmy do sklepu w Gdyni na ul. Starowiejską 42 (sklep Andrzej Radoń). Tam spotkała mnie bardzo miła obsługa i kiedy już kupiłam maszynę powiedziano mi, że jeśli tylko będę miała problem z jej obsługą, czy jeśli nie będę umiała czegoś uszyć, to zapraszają do sklepu ponownie, aby mogli mi wszystko dokładnie wytłumaczyć. Dodatkowo w gratisie dostałam fajne nożyczki krawieckie, kilka stopek do maszyny, igły i bębenki. Ekstra :) Maszynę wybrałam właściwie w kilka minut (tak naprawdę wiedziałam już jaką chcę, a rozmowa ze sprzedawcą tylko utwierdziła mnie w przekonaniu), no i mam - piękną, lśniącą, wspaniale szyjącą. 

Szufladka i płytka ściegowa w przybliżeniu.

Wysunięta cała szufladka.

Wysunięta szuflada oraz zwolnienie wolnego ramienia.


Producent mówi
DO NAJWAŻNIEJSZYCH FUNKCJI MASZYNY NALEŻĄ:
- 25 programów ściegowych (w tym ściegi użytkowe, kryte, elastyczne,
owerlokowe i ozdobne)
- automatyczne obszywanie dziurki
- płynna regulacja długości ściegu (max 4mm)
- płynna regulacja szerokości ściegów (max 5mm)
- wolne ramię - łatwe szycie na okrągło (nogawka, rękaw)
- regulacja docisku stopki (4 pozycje)
- możliwość szycia wstecz (zakańczanie ściegów)
- wyłączany transport
- wbudowany zewnętrzny obcinacz nitek
- wbudowany nawlekacz igły
- możliwość szycia podwójną igłą (szycie dekoracyjne)
- zatrzaskowe mocowanie stopek - SYSTEM MATIC
- chwytacz rotacyjny

PODSTAWOWE WYPOSAŻENIE MASZYNY ZAWIERA:
- stopkę uniwersalną
- stopkę do wszywania zamków
- stopkę do ściegu krytego
- stopkę do automatycznego obszywania dziurek
- stopkę do ściegu owerlokowego
- stopkę do obszywania długich dziurek
- SZTYWNĄ WALIZKĘ
- zestaw igieł
- szpulki (3szt.)
- dodatkowy pionowy trzpień szpulki
- uchwyt zabezpieczający szpulkę (duży i mały)
- liniał
- rozpruwacz
- śrubokręt
- pędzelek do czyszczenia
- filc pod szpulkę
- kabel zasilający
- rozrusznik nożny


Maszyna z wolnym ramieniem.

Moje wrażenia
Od pierwszego przeszycia wiedziałam, że to najlepszy prezent jaki w życiu dostałam. Teraz jak na niej szyję, to mam takie momenty, że przerywam na chwilę, idę do ślubnego i mówię "Jaaaaaaaaaaaaaaa ale ona jest zajebista"

Obsługa maszyny jest banalna, a dużo z jej możliwości opisana jest w instrukcji obsługi w sposób bardzo przystępny. Na rozruch przećwiczyłam sobie wszystkie tematy, które tam poruszono, co pozwoliło mi lepiej ją poznać (i się z nią zaprzyjaźnić ;) Maszyna ma fajne ściegi, myślałam, że tych "bajeranckich" nie będę używała, ale używam.  A to co mnie w niej najbardziej urzeka to nawlekacz igły, automatyczne obszywanie dziurek, obcinacz nici i szufladka na drobne wyposażenie. Automatyczne obszywanie dziurek jest takie czadowe, że czasami nawet Grzesiek coś sobie obszyje :D 

Szczególnie polecam ją osobom początkującym ponieważ powyższe funkcje (te, które mnie urzekły) pozwalają po prostu szyć bez tracenia czasu i cierpliwości na szukanie nożyczek czy, o mój Boże, nawlekanie igły (czego szczerze nienawidzę)! Ten model często jest używany do nauki w pracowniach szkolnych i komercyjnych, ostatnio wystąpiła w Mollie Potrafi w wydaniu specjalnym "Patchwork dla Początkujących" i jest jedną z lepszych w swojej kategorii (mechaniczna maszyna domowa), ale i przy okazji jedną z droższych (ok. 1100 zł, ja zapłaciłam 1040 zł).


Szczerze polecam :)


Wyposażenie maszyny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz